RSS
wtorek, 26 lutego 2013
W koncu wiosna

Zazwyczaj po 15. lutego na Kyushu jest juz cieplo (ok. 15 st.) Ale nie w tym roku. Zima sie jakos przedluzyla, do teraz w dzien mamy tylko 10 stopni, choc juz zapowiadaja ocieplenie. Ale!! Japonskie sliwy ume juz zakwitly.
Sa piekne (choc skromniejsze niz sakura) i pieknie pachna.

2godnie temu bylismy w Dazaifu (swiatynia obsadzona ume), ale tam jeszcze chlodniej niz u nas i wlasciwie ume zaczynaly dopiero kwitnac. Wiec wybierzemy sie tam znowu chyba w te niedziele.
Zamieszcze zdjecia.

poniedziałek, 04 lutego 2013
Chiny nas truja

Moze malo politycznie poprawny ten tytul, ale tak jest. Od kilku tygodni wiatry wieja znad Chin przynoszac powietrze mocno zanieczyszczone metalami ciezkimi...

W wiadomosciach podaja czasem, zeby lepiej nie wychodzic z domu.

Mnostwo ludzi przez to ma objawy ze strony ukladu oddechowego - katar, kaszel. Maski higieniczne, nieodlaczny juz element codziennego zycia w Japonii, podobno z tym sobie nie radza (pyl jest tak maly, ze przenika przez nie). Podano, ze jedynie specjalistyczne maski jakich uzywaja robotnicy pracujacy przy azbescie maja sens (i od razu zostaly podobo wykupione).

Niestety w pierwszej polowie roku wiatry najczesciej wieja wlasnie znad Chin.